De mindre får komma till sångs.

(null)

Tillbaka på jobb efter fyra veckors semester då. Det känns trevligt att vara tillbaka, kul att få göra nytta men tidiga morgnar är ändå ganska tufft får jag medge. 
Känner mig dock utvilad, och väldigt nöjd med  ledigheten. Njuter fullt ut av sköna kvällar när en går ut från jobbet. 
Igår var vi i Grimslöv hos kompisar, fick god mat och satt i solen med ett glas rödtjut- väldigt bra efter första arbetsdagen!
Där finns kanske den vackraste jordkällaren, med stockrosor som extra piff. 

(null)

På lunchen idag satt jag och Kattis vid sjön, så otroligt skönt med porlande fontänvatten och härlig värme. 
Ibland är det så skönt att gå iväg om så bara de stegen till sjön och bänken där.

(null)

Vet inte om det var det smartaste draget jag gjorde idag, när jag direkt efter jobbet bytte om och gick en långrunda. Kände att stegen sista kilometrarna var rätt sega, i värmen. Blev många glas vatten och en stund att bara sitta stilla när jag kom hem. Behövde svettas ut, fylla på och samla ihop mig. 
Efter dusch, och hemlagad pizza känns det rätt ok igen.

(null)

Sitter på balkongen, njuter av luften och värmen som blir efter att solen gått ned. Svalkar av mig lite. Tar in den stilla gatan även om den fylls med fiskmåsskrik. De skönsjungande pippisarna kommer onekligen i skymundan just nu, men snart är det deras tur. Snart sticker måsarna, och då får de mindre komma till sångs.

(null)

Hoppas ni njuter av värme och kvällar, av stilla liv och fågelsång. 

Kram Joey❤️

Kommentera här: