Klokare med åren.

(null)

Sovit väldigt bra inatt, tack för det! Kör ju ökad dos av långtidsantibiotikan och har lagt till inhalationer. Hoppas att det vänder nu! 
Att sova utan att bli väckt av andnöd är gudomligt skönt!

Körde ett styrkepass innan frukost, till Wahlgren & Wistams podd. De är väldigt sköna, tycker jag, då de blandar högt och lågt, gråt och skratt. Skönt att balansera mot dokumentärer, Rättegångspodd och Det mörka psyket. 

(null)

Som att hitta balansen mellan vila och aktivitet, eller i böcker och serier. Har jag läst tunga grejer behöver jag lätta upp nästa gång, och serier måste blandas för att jag inte ska bli lika låg och ledsen som vissa kan göra en. 
Hela livet försöker vi hitta den där balansen tänker jag. Jag börjar göra det ändå. 
Det här året har ju varit speciellt på så många sätt, och det har varit ett bra träningsår för just det. Efter socialt umgänge en kväll behöver jag en kväll/dag för mig själv. Det blir tydligare ju äldre jag blir. När jag var yngre var jag mer extrovert, mer social och blev lättare rastlös. Även då behövde jag springa mina rundor, läsa och skriva men jag sa nog sällan nej till umgänge.
Det gör jag nu, för behovet av att bubbla in mig har vuxit. Eller kanske tillåter jag mig att säga nej och att känna in vad jag faktiskt behöver. 

(null)

På vissa sätt blir en ju klokare med åren ändå. Jag bryr mig inte heller lika mycket om vad andra ska tycka, också för att de jag väljer att ha omkring mig förstår. De är lite likadana och behöver också sina bubblor att hänga i mellan umgänget. Även om somliga möjligen tycker att jag är tråkig, så bjuder jag på det. När behovet finns för andra saker behöver jag välja det. För att få energi, må bra och samla ihop mig. 
Jag tänker att vi nog behöver det alla, mer eller mindre, men vissa har svårare för att känna efter. 

Hur är ni? Har ni balans i livet? Och hur får ni det?

Kram och god söndag!
❤️

Joey

Kommentera här: