Ger mig ro i längtet.

(null)

Vaknade rätt tidigt idag, så skönt att vakna utvilad med dagen framför sig.
Tränade ett styrkepass i Frida-Hedvigs (dotterns) rum innan frukost. Har längtat så hela veckan, så tar in hennes energi där. Även om jag gjort om och gjort det till ett gästrum så är där foton på henne, bilder från vår Italienresa och målningar som hon gjort. Och det bästa: hennes supersköna säng är kvar! Och hennes energier finns där, och ger mig ro i längtet. 

(null)

(null)

Nästan bättre ställe att träna på, fick mer fokus i kropp och knopp. 
Tog en lite mindre promenad idag, nästan som att gå i vårvinterväder med det speciella ljuset, fågelsång och ljuvlig luft. Kanske att min högra fot blivit lite överansträngd av de dagliga sex-sju kilometrarna...? Konstigt, men tog det lite nättare i dag med bara fyra km så den blir pigg till imorgon! 

(null)

Kändes väldigt ovant, men väldigt fint att sätta sig här på Toftastrand och luncha. Körde bil, stilla sightseeing en stund och landade där. De hade verkligen anpassat allt, med maxantal i kö, nummerlappar och handsprit vid ingången och avstånd mellan borden.
Så otroligt trevligt att få sitta i kafémiljö...! Det som jag tagit så för givet och gjort så ofta, men nu inte gjort på många månader. 
Sjukt god räkmacka på riktigt grovt, saftigt bröd åt vi också - bara det!

(null)

Just nu blir det mest ut- och gå-bilder på mig.   Det är det och jobbar som jag liksom gör stor del av min tid. Nu ska jag, efter en strykstund, sätta mig och läsa lite. Ändå lite märkligt att det kan finnas behållning i att läsa en ganska bitter mans vardagsbetraktelser. Men ingen kan formulera det just som han, så är det bara.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentarer:

1 Karolina :

skriven

Jag blir så glad och alltid inspirerad när jag läser din blogg. Du blandar så bra med rörelse, avslappning mat och fika. Men även alltid ställning i det politiska läget.Tack för du delar med dig.
Ha en fin sista vecka i januari.
Tjoho för den😄

Svar: Tack! Du gör mig uppriktigt glad för din återkoppling! Så roligt att du känner så och får lite livslust💗.
Detsamma till dig! Lite närmre vaccin och utrotandet av virushelvetet, får vi hoppas! 🤗
Johanna Roth

Kommentera här: