Fyller mig med syre.

(null)

Gnistrande kallt i natt och i morse. Magiskt. Tydligen arton minus här, lite norröver mot var vi vanligen bor. 
En fadäs med glömt spjäll i kaminen igår gjorde mig tungandad idag, men efter timmar av vädring och uteliv så är ordningen nästan återställd. Spjället påkommet, kaminen rensad och värmen åter i utkylt hus. Nåja.

(null)

Solen har värmt idag, när tak skulle skottas. 
Det är ju verkligen fantastiskt att vi fick en kall, snöfylld vinter ändå! Tänker att moder jord och även vi, behöver det. 
Det är så vackert med det där gnistrandet, knarrandet. Hade glömt bort hur jag älskar det. Att klä sig riktigt varmt och sen hänga ute...
Tack!

(null)

Fått låna en fiffig superlång raka att få bort snö från tak som ej tål att gå på. Jag tog en del nerifrån marken, sen tog Patrik resten medan jag stod och fyllde mina lungor med syre, och tankarna med sol.

(null)

Grillade lite korv till lunch, enkelt och gott.
Riktigt skönt att sitta i lä i uterummet och inta den. 

(null)

Nu blir det läsning I Gina Dirawis Paradiset ligger under mammas fötter. En bra bok om unga kvinnor som kämpar om att få en plats, ta en plats i livet trots alls förväntningar som dumpats på dem. 

Ane Brun sjunger vackert i nyservade systemet här, solen flödar in och brasan värmer. 

God lördag!
Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: