För att känna mig hel.

(null)

Inget är som väntans tider, sägs det. Som om det fanns någon positiv laddning i uttrycket.
Kanske kan det vara det men jag har nog alltid varit dålig på att vänta. På att ha tålamod.
Just nu får jag vänta, förmodligen ännu ett dygn, innan jag får ett korrekt svar på nytt covidtest. Sedan mars 2020 har jag nu testats fyra ggr, för febertopp, för huvudvärk, för snuva...segt onekligen. Särskilt som svaret jag fick idag blev "ej bedömbart", så fick göra ett nytt igen.
Hoppas innerligt att det är negativt även denna gång. Känner mig dock lite förkyld i huvudet, har ont över tinningarna och är lite seg. Men värre än så är det ju inte. 
Så typiskt då vi skulle haft middag ikväll för äldsta bonusdottern som fyllde år i onsdags. Hoppas på bättre lycka nästa helg!

(null)

Efter provtagning blev det en långpromenad. Vackert ljus, nästan vårlikt. Skönt att vara ute, få lite utlopp för kropp och knopp.
Lyssnade på Bo Sundströms nya album, en skön jazzig, avslappnad skiva. Han har skrivit en del nya svenska texter till gamla klassiker, och som vanligt fångar han livet och vardagen, tankarna på ett fint sätt.
Hämtade farmor Majas gamla piedestal sen, för att placera vår klart växande monstera på ett bättre ställe. Fint att få användning för piedestalen igen, tack älskade farmor! Hoppas du ser det!

Igår satt jag själv och sjöng vid pianot i över tre timmar, så jäkla skönt att få det där utloppet. Urladdningen, och boosten - samtidigt. Kan inte nog vara tacksam för att rösten återhämtat sig, att jag till största delen kan kontrollera den och njuta av leken i det. 
Så viktig den är, sången och musiken, för att må väl. För att känna mig hel.

(null)

(null)

Och alltså, igår fick jag ett fantastiskt besked. Som overkligt, men efter att ha smält det under natten så är det ju på riktigt kul! Mitt manus har fallit ett förlag i smaken!
Nu ska jag fundera lite på nästa steg, kanske invänta lite. Och tillåta mig att vara lite glad för detta!

Ikväll blir det mello istället för födelsedagsmiddag, social kväll med mannen istället för med bonusar. 
Nåja. Det kunde ju ha varit betydligt värre, så är det ju. Får se fram emot när vi ses igen.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: