En äventyrlig dag!

(null)

Det blev en annorlunda dag.
Efter jobb gick jag i godan ro ner på stan för att inhandla till kvällens middag samt att försöka hitta favoritglöggen. Första uppdraget var lätt! Det skulle bli laxpasta med fetaost och chili/paprika-fraiche när dottern kommer hem! Uppdrag nummer två gick inte att lösa men det blev en annan sorts äppelglögg och en hederlig - en tager vad en haver!

På väg till kassan där i butiken kollar jag hur det går för de resande tu från Malmö. Som typ alla tåg senaste veckan blev även detta inställt…
Gick hem med matkassen och där på vägen bestämde jag mig.
Ringde min älskade unge om att jag ju skulle köra ner, men ville hitta ett sällskap i bilen!
Min käre far hängde på, på tio minuter ställde han om sina griljeringsplaner och hämtade upp mig - det är snabba ryck!
Resan ner var inte särdeles trevlig, ett satans väder, massor av trafik och kilometervis med långtradare och också en olycka med köbildning på vägen. Det tog 3.5 h ner…
Glada ungdomar mötte oss dock, och resan hem var pratsam och trevlig med stabilt väder och lite trafik. 

Imorgon är jag ledig!
Först ska jag sova ut. Och så ska även jag griljera skinka och laga mat, duka och fixa det som ska fixas! Och så får det bli laxpasta till lunch istället! Blir bra det!

Nu ska jag försöka slappna av och hitta sömnen efter en lite äventyrlig dag!

(null)

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: