Eftertänksamt och annorlunda.

(null)

Idag fick stenarna jag målat en plats.
Tusse fick sin gravsten, äntligen, där han ligger i sitt älskade Kråketorp. Han gillade att sitta i gräset och bara titta ut, på korna, lyssna på fåglarna. Och så kom han och gosade in sig i famnen, för att hämta kraft och kärlek efter lite äventyr som det anstår en katt. Finaste Tusse…tack för att jag fick vara en del av ditt liv. Så fin du var, så utomordentligt fin. 

(null)

Resten av stenarna fick sin plats. Som ett välkommen hit. Till landet. Där en kan få ro. 

(null)

(null)

Vem hade kunnat ana att ännu ett år av pandemi skulle gå…? Känns overkligt att vi varit med om, är med om, denna vidriga historiska håndelse som jag och  de flesta med mig önskat slippa. Ändå har vi ställt in, ställt om, levt annorlunda allt efter vad som behövts. Och allt går ju. Även detta. Men oj, vad jag längtar efter ett år där viruset ses gå tillbaka. Fuck you covid19!!

(null)

Vi äter gott, har det gott. 
Pratar om saker som hänt, som gett glädje, sorg och en del funderingar. Vi pratar om tacksamheten över att vi har varandra, våra barn och nära och kära. Våra älskade vänner,
Det finns så mycket att vara tacksam över.

Önskar att jag förstod lite bättre, sådant som gnager i bakhuvudet. Om vad jag faktiskt gjort och vad jag kan göra annorlunda. Det finns alltid saker att jobba med, bli bättre på - och det är ju så klart lättare om en vet vad det är. Ibland är det så tydligt, ibland vet en precis. Ibland är det mer luddigt och är mest som ett gytter av oförklarligheter. Kanske klarnar det. Kanske blir det bra.

En diagnos har vi fått klarhet i, när min älskade unge fick sin adhd-diagnos. En klarhet som kändes självklar, men som ställer till det med funderingar bakåt och framåt. För både henne och för mig, när ärftligheten är påtaglig. Försöker lära mig mer, av det förflutna för att göra bättre framåt. Och jag menar det - att jag inte vill ha min unge annorlunda på något vis i världen. Hon är den bästa som finns! Men det jag önskar är att hon ska få må så bra det är möjligt. Det är hon så värd, min finaste människa. 

(null)

(null)

Nu njuter vi, av hummer i ugn, av älgfile och snart av saffransäpplen. 
Pol Roger och rödtjut gör rätterna och livet sällskap. Lugnet på landet, samtalen här bäddar in funderingarna och ger nytt ljus till det mesta.

(null)

(null)
 
Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig.
Ett kärleksfullt, vackert, roligt, pirrigt, galet, eftertänksamt och alldeles underbart år!

Kramar Joey ❤️

Kommentera här: