Det lilla.

(null)

Köpte fredagsblomma till mig och bukett till mamma idag, efter jobb. Den där mysiga lyxen att unna sig vackra blommor, som gör en glad. Tycker det är viktigt vanligtvis också, men när en blir påmind om vår egen skörhet så tycks det ännu viktigare.  Det lilla som gör livet njutbart vill jag ta vara på.
Vill njuta av allt nära mig, av en vacker kaffemugg, och dess innehåll. Av blommor, natur, musik. Av solens varma strålar, en god bok, och barfotafötter. God mat, en härlig kaka och av att kroppen lyder när jag vill träna. Att ta vara på vänner och familj, att kramas extra länge med dem som betyder mest.  
Det går att räkna upp hur många saker som helst, som jag skulle sakna om jag inte kunde. Som jag aldrig vill ta för givet, utan alltid tacksamt njuta av.
Som ikväll, en god middag och gott vin, fina timmar hos mina älskade föräldrar. En ynnest!
Njuter också av att det är fredag vilket innebär sovmorgon imorgon. Det är njutning!

(null)

Kram Johanna (bilden från 2011-08-20. Tio år!)
❤️

Kommentera här: