För att jag kan.

(null)

Det blev lite annorlunda mot vad jag tänkte.
Bestämde mig för att det fick bli ännu en vilodag. Att faktiskt inte jobba hemma för att jag kan, utan vila för att jag kan. 
Varit och testat mig, för att veta även om jag tror att det är en tillfällig försämring av min astma. För att det blir så då och då, och för att det just nu slår ut miljoner träd och blommor utanför huset (ändå absolut bästa årstiden!). I morgon är en annan dag! Då önskar jag att lungs och magkatarr har skärpt till sig under natten. 

(null)

Fick ett väldigt roligt, omskakande, chockande, underbart mail idag! Som gav mig hög puls av skräckblandad förtjusning. Låter det gojsa till sig i mitt huvud, ska svara och be om mer information innan jag berättar. Men...det kommer...!
(null)

(null)

Läst ut Bränn alla mina brev idag av Alex Schulman. Otroligt välskriven, stark berättelse om hur en ilska kan gå i arv och varför. Hur en kan gå vidare därifrån, med ett annat förhållningssätt för att ta hand om sig själv och de sina. Började i boken Glöm mig, av samma författare. Det som slår mig är det där medberoendet, den där känsligheten över stämningar och hur han i boken försöka förekomma, förhindra situationer som kanske kommer att uppstå. En klart igenkänningsbar bok som beskrivs liksom vackert ändå. Inte händelserna i sig, men språket är vackert. Kanske är det det som gör att det känns så mycket. 

Kram och fin valborg!
Här blir nog hämtpizza och film, istället för verandahäng med våra vänner.
Som sagt. 
Imorgon är en annan dag.

❤️

Kommentera här: