Nåt skönt och behagligt.

(null)

Hösten har kommit till trädgården, blåbärsbusken är magiskt vacker med sina röda färger. Som jag behöver färgpalett, musik, ord, bra poddar som ventil nu. Som påfyllning. 

(null)

Långpromenad på nästan sju kilometer, i underbar luft med P3 dokumentär om Livets ord. Om en varit i frikyrkosvängen är den riktigt intressant, igenkänningsfaktorn är hög om det ofria, det tvingande i det dagliga livet. Om en inte varit i det kan en nog tycka att den är intressant men det blir långt ifrån ens eget perspektiv. 

Blev serverad fantastisk mat av grannen ikväll när det var hockeydags. Vänner i trädgården, god mat och dryck...ja men då gillar jag också hockey!

(null)

Peter i sitt esse.
Pilgrimsmusslor och oxfilé, bakad potatis, grillad sparris och tomat....tjoho så gott.
Istället för hockey blev det för mig ett efterlängtat frisörbesök till samma salong jag brukar gå men hos annan frissa då min var sjuk. Blev bra ändå, och en mysig stund. Tur med återbud även om jag saknade min "vanliga" frisör som jag känner så väl efter många år. Det finns nåt skönt och behagligt, liksom tryggt i det.

(null)

I morgon ska jag försöka hålla mig lugn på jobbet. Andas. Ta hjälp av musik och tanke.
Inte koka över, eller ha känslorna utanpå.
Det är en annan dag, och värre än idag kan det knappast bli. 

Kvällen blev dock riktigt go denna dag, så ljuvlig avslutning på dagen.
Dessutom ligger nu min pärla, min gyllene man bredvid mig. Det ni!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: