Välbehövlig paus och mancave.

(null)

Nu tar jag helg.
Tre dagars ledighet med vila och återhämtning, för att återfå energin lite. 
Det har varit mycket gasa/bromsa detta år...och just nu hamnade jag i läget att jag inte vågar boka på mer med risk att det kanske ändå måste strykas. Om covid-inläggningarna ökar mer, det är vad det handlar om. Platsläget. Vilket ju måste säkras så klart, då svårt, akut sjuka går alltid före men det innebär ju inte att de som står och väntar på operation har mindre ont. Många människor får detta år lida oerhört på grund av virusets effekter på allt runt omkring.
Så nu tar jag lite välbehövlig paus och laddar inför nästa vecka. Om det blir som jag hoppas med grönt ljus...då blir det mer än full rulle igen!

(null)

Tog en kaffe med mannen i hans stridsvagnsmuseum som jag kallar det. Eller stereomuseum mer. Mancave. Kärt barn har många namn. Det har liksom varit en välsignelse för min annars rastlösa man, att ägna mycket tid åt begagnade stereoapparater, högtalare och allt vad det heter. Resorna har ersatts av putsning, köp- och sälj och en glädje i att få saker att funka. 
På bilden ser ni knappt hälften av väggen som är fylld av musikanläggningar. 
Det går att kalla det nörderi utan att blinka!

(null)

Jag har unnat mig favoritparfymen.
Ägde en gång en liten provflaska och gillade verkligen den. Tittat efter den på flygplatser men varit för snål mot mig själv. Men nu slog jag till. Nöjd med godofter. Så mysigt att kunna välja lite, njuta av det enkla liksom.

(null)

Får bli någon tomatpasta med halloumi ikväll tror jag. Och ett glas rödtjut kanske, för att landa in veckan. Och för att fånga in ledigheten.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: