Ett gott syfte.

(null)

Spännande att se hur det känns i kroppen imorgon efter nästan två veckor utan regelrätt gym-pass (varit ute och gått en massa men inte tränat styrka alltså). Förrän idag. Skönt var det under tiden i vilket fall. 

Får fundera lite hur jag ska göra ifall corona ökar igen...emellanåt är det ju lätt att hålla avstånd där, då vissa tider funkar bättre. Vill inte trängas bland svettiga, flåsande människor liksom. Än så länge känns det ok. 
Har inte varit på maxi eller Willys på hela denna tid, förutom innan midsommar. Handlar i närbutikerna och framför allt på nätet och hämtar på maxi. Tycker det funkar bra, gör mig mindre stressad och dessutom undviker jag gärna folkmängder. Känns bättre så. Vill så ogärna så ha detta pga mina sega lungor. 

(null)

Kollegan i samtal idag. Skönt att jobba ihop, att ha någon att bolla med även om en tänker väldigt lika. Det är ibland ändå skönt att få det bekräftat liksom, att en tänker på samma sätt.  Eller också att den andra ger en ny idé, ett nytt perspektiv på ett problem. 


(null)

Den här snurrar på facebook. Tänker att det bekräftar varför jag fortsatt är med i svenska kyrkan fastän jag inte är troende. De gör mycket gott då de finns för dem som har det svårt, att de driver kyrkokörer på alla nivåer utan att medlemmarna måste betala och att det (i vanliga fall) finns många tillfällen att njuta av vacker musik i dess byggnader. Så oavsett om en är religiös eller inte så tänker jag att det har ett gott syfte, den där kyrkoskatten.

Kram❤️Joey

Kommentera här: