Både klänningen och jag.

(null)

Fredagstrött nu, efter några timmars jobb (japp, fredagarna kan jag oftast lyxa till det) och lite shopping. Fredagsblomma inköpt, lite nya krukor, och också en klänning och strumpbyxor. Klänningen hoppade på mig från sin galge och önskade hett att just jag skulle ha den. Så var det! Väldigt nöjda, både klänningen och jag således. 

(null)

Sitter nu i fåtöljen innanför kök och matrum, eller matsal. Vi säger olika där, mannen och jag. För mig är en matsal något som personal eller barn går till för att få lunch men för somliga är det ett större rum, en sal, i ett privathus. Vad tänker ni?

(null)

Nya krukor till dessa vackra palettblad. Älskar färgen. Skulle behöva ny innerkruka insåg jag när jag kom hem, då den större blomman har en löjligt liten sådan. Kanske skulle den bli glad av en större. 

(null)

I jobbtagen idag, min älskelse. Lite reklam på insta om att de har en ny stjärna där på nya jobbet i nya staden. Om ni är i Malmö kan ni besöka Lotta Love och få er en vegansk frulle eller lunch eller bara en god kaffe och kaka. Ska själv kolla in det nästa tripp dit. 

Alltid när vi nyss setts så blir längtet så starkt. Jag vill bara hänga med henne, krama om och prata sittandes vid ett bord med en kaffe, eller ett glas rödtjut. Gillar verkligen att ha henne nära. Att diskutera smått och stort, tänka från olika perspektiv. Hon är bra hon, min unge. 

(null)

Mesta tiden idag har vi suttit och diskuterat vårt arbete, som en planeringsdag. Kul med ombyte, gofika och umgänge på ett annat sätt. Tog mig därför både lite sovmorgon och eftermiddagsflex, så otroligt skönt.
Och nu är det fredag eftermiddag, utan planer för vare sig den eller kvällen förutom att jag ska läsa ut Seierstads bok och påbörja en ny.
Gott liv!

Kram och go fredag önskar jag dig!
Johanna❤️

Kommentera här: