Ett guldkorn per dag.

(null)

Att hitta guldkornen, vardagsglittret  är alltid en styrka tänker jag. Att försöka göra det nu i dessa tider blir en större utmaning men kanske ändå viktigare. För att orka ännu lite till, hitta tempot, kraften, lusten för ännu en dag. 

(null)

Som att gå all in med belysning till exempel. En kan tycka vad en vill om krims krams och glitter men glad blir en ändå! Älskar att det pyntats av hjärtats lust på vår bakgård, särskilt i år. Älskar alltid lampor men nu känns de som ett livselixir nästan.  Här ska vi tillbringa mycket tid med kollektivet, med vänner och familj är tanken.

(null)

Hämtade nya stolen till hemmakontoret också. Behöver ju få till en bättre ställning och hållning, så det kändes riktigt bra.

(null)

Var hos vännerna på Smokepit1 och köpte lunch, riktigt gott som alltid. 

(null)

Tog en promenad efter jobbdag, och efter att ha pratat med min bästaste dotter och hennes sambo gick jag och köpte glögg. Det ska njutas glögg efter maten ikväll minsann...och kanske en pepparkaka. Så gott ju, och så smakar det som ett gott barndomsminne. Saftglögg efter pulkaåkning, eller vid julskyltningen. 

(null)

Nu tar jag kvällspaus från nyhetsuppdateringar av tråkiga mått. 
Måste fylla på mig i någon ände. 
Leva det liv jag har, för att orka vidare.
Tror vi är många som hoppas på en ändring, en nedåtgående trend bland smittade människor så att vi kan hysa hopp om mänskliga möten. Hoppet behöver vi, det driver oss vidare. Framåt. Och det kommer att bli bättre...!

Ta hand om er.
Var rädda om er, och försök hitta åtminstone ett guldkorn per dag!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: