Bra medicin ändå.

(null)

Gick tidigt. Kände att orken, kraften inte fanns. Alla ryck, start och stopp tär. Gör mig galet trött. Nedslående information och backade operationer för alla stackars patienter. De ska ha en eloge för att de är som de är! Så snälla och goa trots skitbesked. 
Kan koppla upp mig hemma vid panik, när jag smiter iväg så här...men det var så skönt att komma ut! Till detta soliga, ljuvliga väder. Kändes som att själen fick len bomull över sig, som en öm smekning.

(null)

Vi ser det för sällan, det här vädret.
Önskar så att moder jord ska ha hämtat sig ett smul på dessa långa månader, att kylan och vintern ska komma dit den hör hemma. 
Snön, knarret under skorna, den höga luften som ger sån energi.

(null)

Nu är stjärnan uppe också, i vårt vardagsrum. Den lyser vackert om kvällen med guldinsidan.

(null)

Långpromenaden gav hunger, och lust att gynna lokala ställen. Godaste avocado-mackan på levainbröd från OAS....så fräscht!
Köpte med mig sushi från Miso till kvällen, då mannen och grannen har ett par polare på besök med grillat vildsvin i trädgården. Håller mig hellre till sushi!

(null)

Har dansat i köket under jäsningen. Sjungit vid pianot. Lyssnat på Tommys Jul, Sjöholm och nu Joel Alme. Musik är sannerligen som bomull för en trött själ, liksom dans och faktiskt bakning med riktig deg. Nu är de på gång, lussebullsen....glöggen intas i väntan på första smakprovet. 

(null)

Sov en stund här i fåtöljen i eftermiddags. Så välbehövligt.

Nu känns det ganska bra igen.
Musik, dans, motion och bakning.
Jo men bra medicin ändå!

Kram och fin fredag till er❤️
Joey

Kommentera här: