Kaffebönor och bok.

(null)

En stund här, i gungstolen i musikrummet. Cajsa-Stina Åkerström sjunger vemodigt vackert i stereon. Kaffe. Bok.

Har ingen feber idag. Tung i huvudet och ont, fastän mindre ont än igår. Hoppas att det nu går på rätt håll och inte bakåt. Bytt lakan i sängen, slängde dem i tvättmaskinen. 
Nu, som sagt, vila med bok och kaffe.

(null)

Etiopiskt kaffe smakas idag, kenyanskt har vi också prövat. Dottern jobbar på OAS som är fenor på kaffe och dess olika egenskaper beroende på var bönorna kommer ifrån. Tyvärr är jag dålig på det, men älskar att dricka gott kaffe. Som jag tänkt är ofta en blandning av olika bönor det optimala, för att få fram den mustiga och lite chokladiga smaken jag vill ha. Men kanske finns det saker att utforska! Det kenyanska var riktigt gott. Lite bärigt men mustigt med lite malle i. Det etiopiska lättare, med tydlig bärkaraktär som i min smak blir lite tunnare. Spännande att prova olika. Gå dit och shoppa du också vettja.

(null)

Tar det lilla lugna även denna dag. Känner att jag är trött. Men liksom rastlös ändå. 
Längtar efter jobbet. Skulle velat ha journalsystemet i hemmadatorn för att kunna göra lite nödvändigheter, nu när vi båda är hemma. Det är skit men just nu inget att göra nåt åt.

Kramar Johanna
❤️

Kommentera här: