Tillbringat dagen vid tv:n.

(null)

Efter ett försök till uppstigning lade jag mig igen. Kroppen ville inte, ömmade och var väldigt trött, hostade och var allmänt seg. Lade mig, sov några timmar igen och sen har jag suttit i vardagsrummet och kollat på 
en fantastiskt intressant dokumentär på Netflix: Det första året. 
Om barns utveckling gällande sömn, om bröstmjölkens sammansättning, om kärlek och interaktion mellan barn och föräldrar....
En  fin dokumentär som en så klart får ta lite med en nypa salt, men som helhet var den väldigt fin.

(null)

Ambulansen i Australien var också ett program som var spännande, fast på vanliga tv:n.

Efter fem direkt från Rosenbad just nu. 
Om Corona. Om beredskapen och om vad som gäller. Folkhälsomyndigheten och 1177 är dem vi uppmanas att lyssna på, vilket låter logiskt och riktigt eftersom där finns expertisen trots allt. Även om viruset är nytt så borde människor lyssna på den expertis vi har - som har erfarenhet och kunskap betydligt bättre än de som verkar älska att sprida fakenews och stora rubriker. Det gynnar ingen.
I Sverige låses ingen in, de sjuka tas om hand för att vårdas och för att smittan inte ska spridas vidare. Det verkar tydligen också finnas en skräck att det är så det skulle gå till. 
Låt oss hoppas att spridningen nu avtar och att de insjuknade tillfrisknar i så stor utsträckning som det är möjligt.

Och för egen del vill jag må bättre i morgon.
Tack.

Kram❤️Johanna

Kommentera här: