En stund av ro.

(null)

Sov ut idag.
Drack en stor mugg kaffe, åt kvarg med blåbär, mango, pressad citron och cashewnötter - så gott! Behöver återgå till befintlig mat-ordning då magen direkt reagerar på för mycket och för sött (så gott ju!). Åt den bästa tårtan igår. En himmelsk jordgubbstårta med citronsmörkräm...oj så gott! Åt också en fantastisk jordgubbsdessert och lite godis (favoriterna tutti frutti).
Så idag, återgång. Vill min mage väl.
Ändå häftigt att det kan gå så fort att ändra dess välmående. Och så klart hela välmåendet. Inte bara magens. Det påverkar ju hela kroppen. 

(null)

Körde en kraftpromenad, några tunga rundor i backen i tryckande värme innan styrkepasset i vardagsrummet. Svettigt och sååå skönt!

(null)

Har för mig att detta är stäppsalvia, ni som vet? I vilket fall gillar jag dem mycket, där de står ovanför vårt sop- och cykelställ. Så vacker färg och så ståtliga. 

Ska sätta mig och läsa lite.
Funderar på att skriva också. Får se vart det landar. Det finns ju en dag imorgon också. 
Och jag är ledig. 
Så himmelskt skönt att ta dagen som den kommer. Har till och med strukit två gånger denna veckan, vilket jag starkt brukar ogilla. Men med fri tid ter sig inget särskilt jobbigt.
När den lediga tiden krymper vill en kanske inte lägga den på mindre kul grejer. 
Då känns tiden för värdefull, för dyrbar.
Det är den så klart även nu men på något sätt finner jag njutning i att göra det jag annars, mer stressad, inte tycker mig hinna med.
Nu blir det lite en stund av ro.

Kram och fin fortsättning på midsommarhelgen!

❤️
Joey

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Är nog stäppsalvia...du har rätt! Ulla

Svar: Tack för feedback:-)! Kram
Johanna Roth

Kommentera här: