En befrielseresa.

(null)

Flugan verkar trivas där på skärmen. 
Stör ju inte precis. Tycks nästan genomskinlig där den sitter i ljuset från datorn. 

Skrivit några timmar, behöver läsa igenom och kanske lägga till, dra ifrån. 
Behöver ett avslut. Snart. Vet inte riktigt hur. Över etthundrasextio sidor har jag knappat fram. 
En historia att göra något med. Eller inte.
Men nu är den i alla fall där. Svart på vitt.
Som en befrielseresa, som en fet ryggsäck som ska kläs av. Lämnas. Känner att det gjort mig gott, denna skrivarresa. Som att varje ord gör att jag går ett steg framåt. 
Vad det än blir så är den känslan vad jag vunnit. Så värt. 

(null)

Kära vänner kom på besök till landet.
En kaffe, samtal. Skratt. Pepp. Framtidstro. 
Livet kan verkligen slänga runt oss som det vill, och ibland undrar en onekligen över dess mening. Men styrkan blir uppenbar, viljan att lösa, komma vidare. Nu jäklar!

(null)

Igår motionerade jag, gick och sprang i intervaller drygt fem kilometer. Kändes bra, underlaget med grusväg kändes snällt mot höfterna. Trots målning och motion så känns kroppen okej. Akupunktur....som en slags mirakelhand som är det enda som funkar när min kropp går bananas och knyter ihop sig totalt. Från att knappt kunna röra sig till promenad och löpning....såååå tacksam för min mirakelkvinna!

(null)

Nu är det nere.
Blir en ny grillplats här, småningom.
Vi har jobbat rätt flitigt denna vecka, känns bra att ha ordnat det lite bättre och tagit hand om det gamla. Så att det ska hålla många år till. 

Skönt att ha haft tid för motion, böcker, målning och skrivande också.
En bra mix av det jag vill.
Tillsammans med mannen, god mat, god dryck, långa kvällar och fågelkvitter. 
Det är då en välsignad vecka!

❤️
Kram Johanna 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Skriver du din egen livsberättelse, eller .....🤔. Kram Ulla

Svar: Kan så vara💕kram!
Johanna Roth

Kommentera här: