Är inte klar i min tanke.

(null)
 
Vänster sida målad, höger i väntans tider. 
Det blir ju onekligen skillnad som ser bra ut, och som staketet nog uppskattar, tror ni inte?  Efter första kraftpromenaden på flera dagar plus målning får vi se hur min lekamen ter sig imorgon.
Hoppas på lika god vila som i natt och att jag vaknar pigg som en nyponros!

(null)

(null)

Var vid Vattendraget i Fröåsa och vände. 
Så vackert där, och fin skogspromenad dit.

Vill rekommendera sommarpratet från igår med Björn Natthiko Lindeblad. En man som gjort podd ihop med Navid Modiri och haft mycket klokt att säga genom åren på sitt filosofiska och fundersamma sätt. Han har levt som buddhist i sjutton år, och lever sen många år med sin högt omtalade hustru och drabbades 2018 av ALS. Programmet handlar om den resan, mot döden på ett både vackert och sorgligt sätt. Otroligt starkt program.

(null)

Så funderar jag på alla omstridda statyer. 
Om människor som avbildats, som gjort mer skada än nytta och vad det gör för skillnad att riva ner eller låta stå kvar. 
Tänker på Linné nu. Som ju inte visste nåt annat på den tiden, då han förmodligen tänkte göra världen en tjänst när han kategoriserade så väl blommor och växter som människor. Nu vet vi annat, och de flesta av oss står för en människosyn där alla ses likvärdiga oavsett kön, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, hudfärg...
Jag förstår ju somliga statyer mer än andra, t.ex. att slavhandlare i usa står för enbart grymma ting. 
Men jag är inte klar i min tanke.
Hur tänker ni?

Kramar ❤️ Johanna 

Kommentera här: