Varken mer eller mindre.

(null)

Sover som en tonåring.
Eller som en tant, kanske. En tant i övergångsåldern, helt enkelt.
Varken mer eller mindre. Med diverse krämpor och diagnoser men som trots det lever ett ganska gott liv.
Tydligen behöver denna tant mycket sömn för att återhämta sig emellanåt.
Bara att tugga i sig, och tillåta sig. 
Acceptera. 
Märker att själen mår bättre av att ta in det som är, att inte streta eller försöka förringa. 
Jag är som jag är. Heller inte det mer eller mindre. Gott så.

(null)

Åkte till stugan med en liten byrå, och för att kolla vatten och hängrännor.
Solen värmde och fåglarna kvittrade, som om det vore mars månad. Härligt men galet ju.
Hoppas att Moder Jord blir fri från fnatt och skänker Norden snö och kyla, som sig bör. För att återställa ordningen. Skänka vila till jorden, och ge en chans till det nya så småningom.

(null)

(null)

Längtar såklart efter värme, sitta i trädgården och dricka kaffe. Läsa bok. Umgås.
Den tiden kommer.
Idag var en liten flukt.

(null)
❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Man ska inte vara tant för tidigt. Även om du säger det med humor så är det lätt att uppfattas äldre än man är. Jag är 15 år äldre än du och har ju fastnat i tantträsket. Försöker ändå att hålla mig ifrån det så gott det går. Man vet ju aldrig hur lång tid man har men får man leva hinner man ju vara tant i många år ändå. Kram på dig Elisabeth

Svar: Jag tycker att det ligger Nåt fint i att vara tant. Och en kan va det på så många olika sätt, sett från olika perspektiv. Ibland förknippar jag det så klart med min ibland trilskande kropp, och då ser jag det inte som särskilt skoj, men annars...tja! Kulturtant till exempel. Hur fint som helst😊. Kram!
Johanna Roth

2 Anonym:

skriven

tur att vi tycker olika😀 kulturtant nej tack

Svar: :-) Kram!
Johanna Roth

Kommentera här: