Tankar på ljusare tider.

(null)

Har skrivit snart hundra sidor. 
På min berättelse, bok eller vad jag ska kalla det. Vad det nu än är, så finns det ord som vill ut. Saker inte sagda, och känslor som inte blottats. Som behöver komma på pränt. 

Satt igår med tända ljus och skrev. Det är på något sätt lättare att skriva när vemodet är där. När känslorna är uppe på ytan.
Och det läker att skriva. 

Det blev en bra nyårsafton. Med mannen min.
Omgiven av goda vänner och fina samtal, skratt och lek och god mat.

(null)

Kalkon och "klöse" (eller klösse?) som är som svenska kroppkakor fast med brödbitar och inte kött inuti (och därmed en tysk rätt) och så god sås till. 
Förrätt fick vi rårakor med stenbitsrom och godsaker och till dessert blev det chokladfondant med vaniljglass, hallon och passionsfrukt. Inte dumt alls. Kul med knytis och kul med, för oss, en ny rätt.

(null)

Första dagen på nya året blev en lugn historia. 
Promenad i ljuset, kaffe hos goda vänner (med varma kramar) och så hemmakväll med torskrygg och potatismos och rester av chokladfondant. Och film. The Irishman.
En väldigt bra film, med spännande uppbyggt manus om verkliga maffia-bossar i New York. 

Nu blir det läsning i nya boken.
Och tankar på ljusare tider när jag stänger mina ögonlock.

❤️

Kommentera här: