Biter sig fast.

(null)

Mannen min började ta fram alla CD-skivor igår kväll för att sortera. Det gjorde det omöjligt att inte gå igång, och ännu svårare att gå och lägga sig...
Så mycket bra musik jag har i min samling och så många roliga dagar jag har framför mig när jag ska lyssna igenom allt.
Nu ska vi hitta en bra hylla så att vi kan se skivorna igen.

(null)

Fredag och träning efter jobb, så skönt!
Ökade på cykelintervallerna idag, och det känns underbart roligt och bra! Lite i taget, och nu är det dags för att öka på lite igen.

(null)

Ser Kalifat, den är sjukt hemsk.
Om indoktrinering av unga flickor som omvänds till radikal tro och som luras att åka till Raqqa med förtvivlade föräldrar hemma i Sverige. Parallellt får en följa ett par som är där med sin 4-månader gamla dotter, där han har stridit med daesh men tvivlar och hustrun vill därifrån. Där pressen är helt horribel. Övervakningen. Ofriheten.

Serien har fått goda vitsord om att den är verklighetstrogen. Den känns verkligen vidrig, på alla sätt. 
Hur fanatism kan tycka att våld är den rätta vägen att gå...

Den biter sig in. I själen.
Och tankarna fylls liksom av ångest, hur det måste va för de unga tjejer som kommer dit. Blir av med pass, mobiler och körs av okända män till okända mål. 
Vidrigt är ordet. På riktigt.

Ska läsa ut min bok efter sista avsnittet för att få annat i skallen, för att hamna i nåt annat känslomässigt läge.
För att njuta av att det är fredag och vi ska ut och äta med goda vänner.

❤️

Kommentera här: