Överraskning, tjugoårsfirande och tacksamhet.

(null)

Proseccofrukost med kronärtskockor, prosciutto och mozzarella, tapenade, crostini och kaffe. Så ser en efterlängtad mysfrukost ut om min unge får önska. Inte söta saker alls, utan salt ska det va!
Överraskade henne med det igår.
Hon fyllde ju tjugo år, det lilla barnet som är en vuxen kvinna. Min dotter, tjugo år!
Helt otroligt faktiskt. 

Fint att få hänga hela dagen, äta lite gott, dricka gott. Kolla album och filmsnuttar sen hon var liten. Prata om hur det var dagen då hon äntligen kom, efter trettio timmars kamp.
Men ut kom hon denna fantastiskt härliga tjej, som jag är så oerhört tacksam att ha fått.
Tänker det ofta, att jag känner tacksamhet över det. Har fått lära mig mycket på vägen, om både henne men framför allt mig själv. 

(null)

På kvällen hade hon sin fest med sina fina vänner, och jag hade förfest här innan vi skulle på storfest med spex.

(null)

Sussie, Suzanne och Sara i mitt kök på trevligt häng. 
 
(null)

(null)

Hade ny klänning från Indiska på mig, gillar den verkligen. En klänning att ha både vinter som sommar! Älskar halvlånga eller långa klänningar med Dr martens eller sneakers. 
I går blev det stövlett med klack som idag känns i varenda muskel i kroppen. En sträcker på sig mer när klackarna åker på, men balansen i kroppen blir helt knäpp så nu får jag äta upp det ett par dagar förmodligen. Nåja. Kände mig fin i alla fall även om jag idag mest känner mig som en stolpe.

(null)

Mannen min (som Sir väs) och hans polare körde föreställning på festen, en variant på Robin Hood som lockade ner många skratt och applåder. Väldigt kul och trevlig kväll.

Nu är jag trött!
Har bakat frallor, hjälp dottern att städa festlokalen, gjort lunch, åkt o handlat, lagat mat till morgondagens firande, tvättat och också hunnit med fika här hemma med min mor och far. Ikväll står mannen för hämtmat medan jag gosar ner mig i fåtöljen och kollar mello.

Kram❤️ Joey 

Kommentera här: