När en bara har det att ängslas över.

(null)

Sett fram emot ny säsong av mitt favoritprogram: Jills veranda. Musik, samtal och sköna miljöer blandas och jag gillar konceptet. Miriam Bryant sjunger dessutom så jäkla bra, och deras gemensamma sångtolkning av I Will always love you bland krigsveteranerna med tårar i ögonen  - den känns.  Konstaterade återigen att Bryant svär mer än jag gör. Vet inte om ni minns mitt inlägg för en tid sen att svordomar kan minska på den inre stressen och göra att vi mår bättre? 
Hon borde vara lugnast av alla:-)

Har haft en annorlunda dag idag.
Studiebesök hos kollega i Ljungby, kul att se hur det fungerar där och vad som är olika och lika. Var där med min goa kollega.

Världen och tankarna omkullkastas ibland, och idag var en sån dag. När tiden och tankarna stannar upp. Vänds inåt. 
Livet kommer så nära, lusten till livet blir kännbar. En påminns om hur triviala saker ändå ofta är, och hur fint det ändå är när en bara har det att ängslas över. 

❤️
Kram.
/Johanna 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Haha, fast hon svor inte så mycket som hon gjorde i så mycket bättre😀
Jag svär också, nu när jag är med mitt barnbarn vill jag ju inte lära honom det. Ibland kan jag dock inte hejda mig😂

Svar: Haha:-)
Jag lärde mina barn att det är ok att svära om en är riktigt förbannad eller om en slår sig hårt! Smärtan gick nog över fortare inbillar jag mig:-)
Johanna Roth

Kommentera här: