Från Lesbos till tystnaden vid Lofoten.

(null)

Igår var det hockey. 
Och Lakers vann! Onekligen festlig stämning, hejarklacken som vanligt fantastisk och med gott sällskap med Niklas o Connie och smågodis blev det en mycket trevlig kväll! 

(null)

Har tittat på Kalles och Brittas hälsoresa och Kalles och Brittas sex liv på SVT play.
Vill rekommendera båda, då de är en spännande inblick i andras livsval. Den sistnämnda fångade mig verkligen, då vi får följa en kvinna som vigt senaste åren åt flyktingarna som är fast på Lesbos, till tystnaden på Lofoten. Kollektivet utforskas, och även cowboylivet långt upp i Sverige och hur det är att leva "som vanligt på dagarna" men att gå till skogen med sin ryggsäck och sova i hängmatta på nätterna.

Det får åtminstone mig att reflektera.
Över nyttan jag gör med mitt liv.
Nyttan för andra, för världen i ett större perspektiv. Över om det finns saker inom mig som vill utforskas innan jag ska ta på mig träfracken. 
Spännande att tillåta funderingarna, att liksom släppa in dem. För visst finns det nåt lockande i att bara göra det som känns ibland? Att liksom släppa vardagliga kraven, och snurren - även om det emellanåt också är så oerhört skönt, tryggt och vilsamt.

(null)

Det mest crazy jag gjort senaste veckan är att ominstallera ett par rum. Idag har hyllorna också fått byta plats, så mina bilder får mer utrymme här. I detta rum.

❤️
God söndag kväll till er!
/Johanna

Kommentera här: