En dag utan planer.

(null)

Rensat ut och gjort klart kontoret på sin nya plats.
Här i nya kreativa rummet hittade jag massa gamla texter och dikter, mest egna men också andra. Denna text av Lundell gillar jag. 
Skrev den på nytt.
Det är något meditativt med att koncentrera sig på att skriva. Som att måla. 
Det går ju inte att göra något annat än just det, penseldrag eller blyertsskuggning eller vad det än är.

(null)

Satt här igår kväll, i min inte så välmående bubbla och en stund i kväll - i ett betydligt gladare sinnelag. 
Överhuvudtaget har känslan varit bättre från starten idag, trots en inte alldeles angenäm natt. Haft superklimakteriesvettonatt. Typ. Som inte inträffar så ofta numera sen jag ändå började med hormoner. Men vad vet jag om månen gick bananas eller nåt för galet var det!

Men alltså.
Trots en surkväll och knasnatt blev dagen bra. 
Arbetet flöt, saker blev gjorda, många goa patienter har jag pratat med i telefon.
Så att sätta sig efter promenad och käk för att skriva var så mycket skönare idag. Igår var det nog livsnödvändigt och idag mer vilsamt.
Har inte tränat sen i söndags på grund av lite förkylning och halsont och då är det som att behovet ökar av att få göra kreativa saker.

(null)

Imorgon tar jag ledigt. 
Så alldeles ljuvligt att ha en dag utan planer.
För att fylla på reserverna.

Go kväll❤️

Kram Johanna

Kommentera här: