Sådan befrielse!


En ovanligt slö morgon. Sov till halv 8, ganska bra även i natt. Gick upp och åt frukost tillsammans och kröp sedan ner i sängen igen för att kolla på två avsnitt av The sinner. 
För min del blev det sedan en nästan sju kilometers runda, i mjölkdimmig stad. Som om någon målat med gråvit akvarell överallt. Konstigt, liksom fel men också vackert. På sitt sätt.


Tvättade min hädiskt skitiga bil när jag ändå var ett svetto, så nu ser den röd ut igen.
slagit in julklappar, sjungit ett par timmar. Rösttränar, försöker hitta kontrollen över rösten och det går bättre och bättre. Vissa lägen funkar inte helt, då finns det någon slags krackeling men jag tänker att det ska gå att återerövra. Och jag känner att det är bra för hela kroppen, för magmuskler och lungor, för själ och sinne. En sådan befrielse att emellanåt ge sig helt hän. Följa känslan. 

 
Det blev våfflor idag, när mannen fick önska. 
En film Mary Stuart of Scotland. 
En ganska slö dag. En välbehövlig dag.
Nu ska jag vara ledig. Känns att jag behöver det. Att få några dagars riktig återhämtning och god sömn kan ge ny energi, ny fighting spiri. 

kram ❤️ Johanna
 

Kommentera här: