Julfix och filtmys.

 
Landar här nu. Tagit en promenad med min dotter, som igår kväll kom hem. Fixat laxsida i ugnen, romsås, dessert, och tagit fram diverse som imorgon ska dukas ut i uteköket. Förberett så mycket det går, för att livet då ska flyta fint. Mor och far kommer med Janssons, köttbullar och prinskorv. Jag lyckas inte göra god Jansson...brukar överlåta det till min mamma som gör hädiskt god sådan. Skönt att dela upp det lite också även om vi i år blir en tredjedel så många som vi kan vara. 
Ska göra en ny slags sallad i år, eller mer en grön rätt med brysselkål. Blir dock solrosfrön istället för valnötter. Behöver inte belasta sjukvården med en anafylaktisk chock kanske...
 
 

Känns skit att neka de som blir ensamma nu, men i år är ett undantagsår av helt giltig och klok anledning. Hoppas på andra tider julen 2021 så att de som vill kan komma, utan gräns liksom.
Det är för mig en stor del med julen, att barnens vänner och våra vänner också ska vara välkomna. Att det ska vara en inbjudande dag. Som tur är tänker vi lika där, mannen och jag!

 
Jag fick ett bulligt paket igår, från Tomten.
Blev så glad för dessa underbaringar som passade mina fötter så bra! Älskar raggsockor, när jag går och skrotar hemma men även när jag sitter och skriver eller jobbar. Tjoho vad glad jag blev av denna fina gest!
 

Får upp minnen på Facebook, kul med våra gamla knäppa julkort ändå. Ambitiöst onekligen! 

 
Vi kollade en riktigt bra film igår, Skin, som bygger på en sann historia om en nazist som väljer att lämna rörelsen och vilka konsekvenser det får. Den är rå, men den har också en styrka och ett hopp som är fantastiskt. Rekommenderas!
 
Nu lite läsning här under filten.
 
Och hörni, jag önskar er en synnerligen GOD JUL!!
 
Kram Johanna❤️

Kommentera här: