Satan i gatan!

(null)

Idag har det varit smygpremiär och fest när vännerna bjudit in till deras trädgård för att smaka av från nya menyn (med gamla godingar också som t.ex. Mac and cheese). 
Så värt att fira, en ny tid, ett nytt slags liv och nya utmaningar. På nåt sätt känns det bara så himla rätt att de nu båda ska driva verksamheten och jobba ihop. Heja och hurra!! Satan i gatan vad de är värda det bästa nu!!
Från 9 september får ni köpa käk här alltså!
Då är det startdatum på riktigt .

(null)

(null)

(null)

Än så länge kan en hänga ute, under tak med värmen på. Men snart blir det svårare. Kallare. 
En får ställa in sin tanke på hur en då vill göra. Om en vill fortsätta att liksom inte ses inomhus med dem i riskgrupp eller om en kan tänka avstånd, coronadukning och så vidare. Fast inomhus. För att kunna ses. Känna normalitet på nåt sätt. För att inte skrumpna ihop själsligt. Hur tänker ni och era äldre familjemedlemmar? 
I alla fall. Min käre pappa och jag kramade om ryggarna på varann idag. För att ändå få känna varann nära. Alltid nåt!

(null)

(null)

Vännen Maria fångade mig igår, på Villaochträdgårddeluxe. När jag knasar mig och när jag spanar på hundratals kajor på hustaken utanför.
Förresten. Smakade ett fantastiskt spännande rödtjut igår, liksom pepprigt. 

Kram och God natt❤️
Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vi umgås med nära o kära. Om dom vill så klart! Min sambo fyller 70 om ca 6 månader, man kan ju inte isolera sig helt. Vad blir det för sorts liv, om jag då får cancer och dör om några månader!. Jag tycker att det här har blivit sjukt. Vi håller avstånd tvättar händerna, går inte på ställen med mycket folk men i övrigt lever som vanligt. Elisabeth

Svar: Ja, det får nog bli så. Än så länge har vi setts utomhus men snart går ju inte det. Tänker framför allt på föräldrarna då. Pappa vill nog snart ses inomhus i alla fall. Han, och jag, blir nog tokiga annars!
Kram🤗
Johanna Roth

2 Anonym:

skriven

Det tycker jag låter klokt

Svar: 🤗
Johanna Roth

Kommentera här: