Lugnet i chilibönkokandet.

(null)

Här efter jobbveckan, ett träningspass och uppfriskande dusch. Så jäkla skönt! Slumrade en stund, läste ut min bok till nybryggt kaffe.

Har nu en chiliböngryta på spisen som sakta får gojsa ihop sig, liksom långkok för bästa smak och godast konsistens.
Påbörjar ny bok. Ännu en Anna Fredriksson. 
Passar mig just nu. Relationsdraman som på många sätt ordnar upp sig, trots krokiga vägar dit. Sorg och smärta men fysiska lantidyller som ger ro åt själen.

(null)

Liten goding hälsade på mig och kollegan idag. Vi dansade lite där på rummet, som en liksom bör när liten gillar och har spring i benen. 

(null)

Det är således helgkväll som känns gudomligt skön...! En pressande, stressande vecka som gör att jag fortfarande är uppe i varv inuti. Försöker hitta lugnet i chilibönkokandet och Dubliners på vinylspelaren. 
Snart så.
Gott så.

En fin fredag önskar jag er!
❤️
Johanna 

Kommentarer:

1 Hemma hos Felicia:

skriven

vilken härlig lägenhet ni har!! Så fint! :)

Svar: Men tack🤗
Johanna Roth

2 Ellen Delin:

skriven

Men så gott med chiligryta!

Svar: Väldigt! Särskilt om den får puttra länge! 🤗
Johanna Roth

Kommentera här: