Ibland står tiden stilla.

(null)

En go kväll med dessa två, spel och grill.
Köpenhamnssonen är hemma över helgen, så fint att få hänga lite! 
Fnissar för mig själv.
Åt de här två. Deras manér och små stridigheter likt när de var små, fast med en vänskaplig ton. Utan konkurrens. Bara vinnarskallar bakom argumenten. Att de båda vill ha rätt så det värker...
Ibland står tiden som stilla, och ändå är allt annorlunda. Häftigt ändå. Att vissa saker får vara lite intakta även om mycket annat förändras. 

(null)

Ännu en helt ljuvlig kväll, där lusten att gå in inte infann sig alls trots lite mygg (konstigt, brukar inte va mygg här). Tröttheten övermannade mig till slut så jag fick ge upp. 
Magiskt med varma kvällar. Att ha en trädgård som då är alldeles underbar att hänga i - det är en ynnest.

(null)

Frukost på ballen är heller inte fel. 
Skönt innan det blir för varmt. 
Lyssnade på Siri Hustvedts sommarprat på min promenad och träning. Har läst ett par böcker av henne, gillar hennes sätt att skriva. 
Sommarpratet var också fint, om hennes mamma och förväntningarna hon hade som småbarnsmor. Om hennes egen förälskelse i si dotter om moderskapet. Hon talar på härlig Bergen-norska som gör det hela än bättre faktiskt. 

(null)

Köpte boll-kryss på torget. Hoppas på långlivade blomster. Står vackert där i balkonghörnan.

(null)

Varit och fikat hos kompis på landet. 
Fick grönsaker med mig. Så mysigt att bara dra upp direkt ur landet. Rejält liksom.
Nu skugg-sittning och bok en stund när blommorna fått vatten!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: