En del av en historia.

(null)

Hög, klar luft som fyller hjärna och lungor efter jobb, mathämtning och uppackning.
Pratade med min kära mor under hela promenaden på sex kilometer. Härligt när tiden finns, som bäst att prata när en går tycker jag. Eller medan en sitter i gungstolen. Det är också ett bra pratställe.

Den sista augusti. Ett par fina dagar har vi verkligen fått. Gäller att njuta och ta in det.
Gillar krispet på morgonen, det liksom orörda lite kyliga. 

(null)

Här i morse. Ändå rätt pigg när jag väl är färdig att gå hit. När jag vaknat, druckit förstakaffet och duschat. Då kan dagen liksom börja. 
Innan dess är det lågmält som gäller. Helst helt tyst. Tidning i papper, och i telefonen, kaffe, bär och kvarg. Den morgonrutinen är min, och får mig att liksom vilja komma igång sakta men säkert.

Nu blir det lite läsning innan John Blund, som alltid. Oavsett hur trött jag är behöver jag läsa åtminstone något kapitel. Få en del av en historia som själv målas upp i mitt huvud.

God natt! Och kram!
❤️
Joey

Kommentera här: