Vardagsglitter och att njuta.

(null)

För att få lite Vardagsglitter gick jag till OAS och köpte god lunch idag. Glasnudelsallad med jordnötssås, och så en kaffe och blåbärskaka till dessert. Väldigt gott och en fin liten paus i en konstig vardag.

(null)

Kollegan Malin och jag håller oss lite för oss själva, lunchade på vårt rum idag för att inte sitta för många på ett ställe. 
Jag är just nu väldigt försiktig med umgänge utanför jobbet. Träffar få människor, och gör det då utomhus. Tycker att onödigt risktagande är just extremt onödigt. Handlar mesta maten via näthandel, men går också till närbutikerna när jag behöver och håller då avstånd. Vill verkligen, verkligen inte att någon i min närhet ska få detta virushelvete och jag vill verkligen inte själv ha det.
Det gäller att hålla ut. 
Det finns en ny tid. Efteråt.

(null)

Fick valborgsblommor av mina föräldrar, överräckta över järngrinden. På behörigt avstånd. Men så fint, och så tacksamt att vi ändå kan ses så. En liten stund utomhus. 
Längtar efter att få krama om.
Tänker ha tålamod. Tänker hålla ut. 
Men längtar gör jag. 
Kramar min man, det är den enda och så mycket värt just nu. Närheten. 

(null)

Efter liten promenad och matfix är det strax sovdags. Gjorde vårrullar ikvälll, med stekt ris. Filodeg med stekt vitkål, salladslök, ingefära, vitlök, japansk soya och flera ägg inuti - mycket gott och rätt snygg mat. Har funnit en vila i matlagningen den sista tiden. Det blir liksom det viktigaste på dagen, att tänka ut vad och lägga ner energi hur det ska tillagas. 
Musik på, och lugnet i kropp och själ medan dofterna sprider sig. 
En får sannerligen njuta i det lilla.
Då går allt lättare!

Kramar ❤️ Johanna

Kommentera här: