Firar in våren.

(null)

Hasselbackspotatis och älgstek på gång.
Rigmor Gustafsson i högtalarsystemet, rödtjutet upphällt. 
Just nu känns det som sig bör en helgdagskväll.
Förutom att inget är som vanligt.
Men jag njuter. Suger in livet. Dofterna. Musiken. Färgerna. Så länge jag kan vill jag njuta av lyckan att kunna äta god mat, ha lyxen att kunna välja vad jag ska laga och äta.

(null)

Insöp tulpanernas prakt på väg hem från jobbet idag. De är så otroligt duktiga på att fixa till i planteringarna utanför regionen.
Är tacksam för det.
Det är vackert. Något att stanna till vid. Att ta in. 
Vi behöver det vackra och sköna, alltid. Kanske det är ännu viktigare i såna här osäkra, olustiga tider. Att nära själen med bra saker.
Inte hela tiden sugas med av nyhetsflödet, utan pausa ibland. Det finns där ändå. Försöker begränsa det, förutom på jobbet där informationsflödet så klart är, och måste vara, enormt för att nya riktlinjer och nya bud måste följas.

Men på ledig tid försöka pausa virushelvetet, och slå det på käften lite. Genom att älska livet. Musiken. Familjen. Maten.

(null)

Det blir sällskapsspel ikväll.
Med älskade ungen, hennes man och min sambo. Lillbonus ska hänga med kompisar. 
Vi håller oss här. Så safe det går.
Och firar in våren.
Önskar att den ska komma med värme och bättre budskap. 

Kärlek till dig❤️

Johanna

Kommentera här: