Vad hände liksom...?

(null)

Lördagssovmorgon satt som en smäck.
Älskar de där slöa, ligga-kvar-liiiiite-till-i-sängen-dagarna även om jag är ganska rastlös och oftast vill upp när jag väl vaknat.
Ändå skönt att kunna softa.
Ta lite längre tid på sig än på vardagarna.
Läsa tidningen lite noggrannare. Dricka kaffet lite långsammare.

(null)

Och faktiskt gå promenaden lite långsammare.
Just idag fanns en annan anledning till det och det berodde på att jag föll mitt i gatan på väg till stan på förmiddagen. Mannen och jag skulle över vår knäppa gata mot bron, där det liksom aldrig blir klart utan ofta är kravallstaket pga bygge. Jag tittar mot vänster och går samtidigt ut i gatan, viker vänster fot på nåt skumt sätt och ramlar till höger på höft, knä/underben och tar i med höger handlov i asfalten. 
Blev rätt chockad. Vad hände liksom, på bara en sekund?
Fått bevisat att min sk osteopeni i alla fall inte är så riskfylld - det är bra! 
Men öm i höft och muskler blev jag, som en sträckning av hela kroppens muskler känns det.

(null)

(null)

Askelyckan med mina föräldrar, så som lördagen brukar va. Mysigt att kura när regnet då öste ner. Fantastiskt att kunna sitta så, ses och snacka med otroligt vitala 80- och snart 81-åriga föräldrar! 

(null)

Köpte lite rosor på maxi igår. Lite tröstande när butiken var överfull av människor. Eller kändes det som i alla fall när en handlade en fredag efter arbetsvecka. 
Vackra är de, de där rosorna!

(null)

Liksom de här två: Frida-Hedvig och Oscar.
Fint att se!

Puss & kram
Joey ❤️

Kommentarer:

1 FSHD Daniel:

skriven

Fina bilder, speciellt i naturbilderna. Älskar fina naturbilder! :)

Svar: Tack:-)!
Johanna Roth

Kommentera här: