Slapp hjärna utan logistik.

(null)

Filmkväll igår. En film vi tänkte se på bio men aldrig kom iväg på. 
Darkest Hour om Winston Churchill, som blev premiärminister mitt i brinnande krig och som vågade satsa för att slå Hitler på näsan.
En häftig skildring av en man med hett humör, tjurskalligt pannben, oerhörd intelligens och ett varmt hjärta. 

(null)

Lilla farmor.
Hon gjorde mitt lilla mini-smyckesskrin.
I porslin med guldfärg. Det gör gott att se det varje dag. Få en påminnelse. 
Tiden som flyger, smärtan som ändå avtar men en saknad som består. 
Tänk om hon varit här. 
Fått träffa Frida-Hedvig, sitta ner och snacka med henne. Om hon fått träffa min käre sambo, sett hur jag fått det. Hur jag mår. 
Tänk om jag en gång till hade fått gnugga näsan mot hennes, pussa hennes kind och fått dra in hennes doft.

(null)

Dags för jobb.
Sen ledig i fyra dagar för minisemester, medan dottern sköter huset.
Ska bli så oerhört skönt med lite slapp hjärna utan logistik.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: