Balsam och perspektiv.

(null)

En del av vår trädgård har fortfarande djungelstil med dess prunkande grönska. 
Jag undrar dock lite vad vi ska göra med detta nedhängande, lianliknande gröntjofräs....? 
Fint är det ju och det kan väl få va som det är tills det breder ut sig i trappan och utgör halkrisk (eller stötdämpning om en skulle ramla?!). Snyggt är det i alla fall!

(null)

(null)

Är baktrött efter arbetsvecka och middag med goda drycker i går kväll.
Planerade resa till nästa vår, min femtioårspresent från mannen i mitt liv..och skrattade och pratade om allt möjligt. En fantastiskt mysig kväll!
De vi ska resa med fyller även de jämnt, eller en har fyllt i år och hon fyller nästa år...

Ska bli så härligt att få se Nashville, Memphis och New Orleans....! Framför allt den sistnämnda som jag tänkt på sen jag var 20 och började lyssna på blues och jazz...John Lee Hooker, Bille Holiday, Louis Armstrong. 
Hoppas att staden upplevs som en slags musikresa, att det finns ställen att insupa toner och känsla på och att staden på nåt sätt är impregnerad av musiken.
Nån som varit där? Ge mig gärna missa-inte-tips med motivering!

(null)

Var så trött efter jobbet.
Kollade klart The Act och även dokumentären om serien, Mummy and the dearest.
Sevärt och så sjukt.
Blev så sugen på glass och kaffe och sa det till min sambo....så vad fick jag serverat:-)?
Höjden av lyx!

(null)

Dags att stiga upp.
Försöka bli människa. Ta en kaffe och en promenad för att hämta bilen.
Ta det lugnt ett tag innan Rigmor Gustafsson äntrar konserthusets sen ikväll.
Det ser jag i sanning fram emot!

Har en konstig känsla inom mig, funderar på en del just nu, och hoppas att den ska få omhuldas av musiken.
Få lite balsam över sig, som mjukar upp och ger perspektiv.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: