Stressad av planering.

(null)

Jag tänkte att det kunde vara kul att testa, få ny inspiration. Testa hur det känns att ha en planerad matvardag. Så för första gången i mitt fyrtionioåriga liv har jag beställt en matkasse, från Lina. Vegetarisk variant.

Råvarorna såg fina ut, maten ikväll var riktigt god - en härlig kikärtsgryta, det var en hel del eko-varor. Recepten för resten av veckan verkar också trevliga med pasta någon dag, vårrullar en annan...
Men jag upplevde stress. 
Av recept. Av den plötsligt inskränkta friheten i att fritt skapa efter sug på särskild smak. Efter eget huvud. 
Superstressande som någon annan säkert upplever som himmelriket, att ha allt planerat.
Medan jag ofta lagar mat i ett flow, känner lugn och lust i stunden... 
Det ÄR ju kul att få idéer om vissa grönsaker dock. Svartrötter har jag aldrig använt, det ska jag göra i veckan. Men nja....
Jag är skeptisk.

Vad har du för erfarenhet av matkasse?

(null)

Igår eldade vi i brasan, mannen och jag.
Tittade på sista Katedralen vid havet.
En ganska bra serie men lite för mycket tragik liksom, utan minsta hopp. Det blir för tungt, för segt. Och rollerna var antingen onda eller goda, ingen ljum personlighet. Ofta har ju människor lite fler nyanser i verkliga livet.

(null)

Nu SOS alarm på tv.
Lite läsning. Nedladdning inför natten.

Kram ❤️

Kommentera här: