En liten stig som börjar med ja.

(null)

Mitt dagliga bröd ge mig idag....
Ja, eller inhalationen då. 
Min dagliga dos, som en rutin som att borsta gaddarna fast lite drygare.
Konstigt ändå vad en vänjer sig vid grejer. Vid nässköljning, superinhalationer, tabletter, PEP-flöjt....men tur ändå ju. Att en vänjer sig alltså. Så det inte blir så stor grej utan bara är. 
Samtidigt så tänker jag att det vore ju skoj att slippa men va fasen. Det finns värre saker.

(null)

Gillar #folklorecompany med sina gulligt korsstygnspiffade bonader med vassa texter. Kombinationen är liksom oslagbar.

Det är väl min cyniska sida som den vänder sig till. För jag är nog ganska cynisk.
Skeptisk. Kanske av födsel och ohejdad vana, eller av lärdom. Eller kombon. 
Är inte riktigt säker där, men jo. 
En viss skepticism har jag nog inför det mesta, till en början. Innan jag liksom överbevisats eller tagit reda på mer. Kollat källan, var informationen, tanken kommer ifrån.

Jag tänker att det är ganska sunt men kanske också lite tråkigt. Att alltid vara källkritisk före nyfiken. 
Stängd före öppen. 
Det tål att funderas på.
Kanske finns en liten stig inuti som börjar med ja. 
Jag vet inte, men kanske gör det det.

❤️
Joey

Kommentera här: