Aaaaamazing Aretha och fint möte.

(null)

Det är gott gäng här, med brorsan och hans kompis Kurt igår. God mat, många diskussioner om livet, religion, politik. Om Gal och Tan (visste ni nåt om det? Jag gjorde det, ärligt talat, inte). 

Det här med religion.
Jag har svårt för när det ska tryckas in i någon slags fyrkantig låda, där alla tillbehör liksom måste till. Där det inte räcker med att en tror, utan en måste köpa hela konceptet.
Så krympt, så litet. Begränsat, istället för att låta det va som var och en finner bäst. 

Brorsan och jag var på Aretha Franklins Amazing Grace i eftermiddag. Heeeelt underbar!!
Det där är min religion.
Musiken. Som slår en i bröstet, fyller själen och huvudet, kroppen...med känslor. 
Skratt, gråt i en salig blandning. 
Musik kan verkligen slå an. Ge tröst, glädje, hopp och förstärka känslor.

(null)

Idag blev den regniga dagen solig av fint möte.
Ibland blir livet på ett annat sätt än en kan föreställa sig och ta en annan vändning. 
Människor kan komma samman, ge varandra av sin tid och erfarenhet, och omsluta varandra i den nya gemenskapen. 
Livet är allt bra häftigt.

(null)

Kram ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Idag har jag haft ett långt samtal med en döende patient om tro. Religion eller tro är ju så trösterikt i vissa fall. Har inget med kyrkor o ritualer att göra men kan ge tröst i svåra stunder.

Svar: Det är ju så. Något slags hopp som en kan ha utan att vara religiös eller troende tänker jag. Tron ”på nåt större”, att det blir festernas fest efteråt:-).
Johanna Roth

Kommentera här: