”Tänk om” är ibland en bra tanke.

(null)

Att sitta på balkongen en stund efter jobbet var ju extra bonus sannerligen!! Så jäkla skönt.
Njuta lite av nya blommor och värme.
Feberfri idag, men förkyld och tät i lungsen.
Håll dig till det kroppen! Basta!

(null)

Ska börja läsa denna som jag fick av min käre bror i helgen. Om hur ett politiskt val gör att det för människor blir ett liv i total anpassning.
Tror att jag kommer att drömma mardrömmar.
Tänker ofta på det. Vad som skulle hända om fanatiker kom till makten. Hur förbud och reformer skulle påverka.
Om musik förbjöds.
Dans. Teater. 
Skönlitteratur.
Att uttrycka sin åsikt, i skrift eller tal.
Om rätten till min egen kropp togs ifrån en.
Vad händer inuti?
Om en tvingas föda barn som är avlade med någon en hatar, eller efter en vpldtäkt.
Om en tvingas att täcka sin kropp, sitt ansikte.
Om en bestraffas för att kärleken en känner är till samma kön, eller till båda. 
Om en inte skulle få gå ut utan manligt sällskap. 

(null)

Ibland tror jag att vi inte vet hur otroligt bra vi har det. Att vi slarvar bort att ta vara på det i medvetenhet och i de val vi faktiskt kan påverka med. 
Det är så lätt att tänka att det är självklart. 

(null)

Ibland är de här tankarna av "tänk om" väldigt bra. 
Det gör mig vaken. Uppmärksam. Tacksam.
Vi har det så otroligt bra.
Det är stort. Och något att vårda väldigt ömt.

Kram Joey ❤️

Kommentera här: