Tröstar mig när kroppen strejkar.

(null)

Tröstade mig med nytt läppstift eftersom jag fick min "dom"....ny bakteriehärd (pneumokocker) som bott in sig.
Nu högdos antibiotika i två veckor....

Provsvar från Lund påvisar inte immunbrist, så fortfarande oklart varför alla dessa infektioner. Mest troliga att det i slemhinnan gömmer sig basselusker som poppar upp med alldeles för jämna mellanrum. 
Ny kontakt om ett par veckor, så får vi se vad som ska hända. 
Tanken jag själv haft om klimakteriet kan göra att slemhinnorna blir känsligare även för baciller kanske faktiskt skulle kunna vara en bidragande orsak, enligt läkaren. 
Kanske dags att forska mer på det...? 
Kanske dags att dra upp kvinnors ohälsa/hälsa till ytan med jämförelsegrupper i hundratal för att utfallet ska bli tillförlitligt.

(null)

Så här snyggt var läppstiftet:-)

(null)

Yummie....eller inte.
Må min mage hålla!!!

(null)

Tröstar mig också med fina blommor.

(null)

Och lite sol.
Jobbade till lunch men hade feberont i låren och underarmarna, så gav upp då.
Blir vila i eftermiddag och kväll så hoppas jag att livet återvänder till imorgon. 
Har ju gått med denna bacill sen jag var på infektion och kanske längre eftersom jag var tokrosslig helgen i stugan, så jag förväntar mig att jag snabbt ska bli bättre.
Inte sämre. 

Det här är sjukt galet.
Vad gör du lilla kropp?
På riktigt...kan du inte bara läka ihop nu, återhämta dig och bli bra!!!!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: