Tack, solsken och terapi.

(null)

Solen skiner från sin blåaste himmel.
Bedövande vackert väder, och fåglarna kvittrar likt vårtokiga...kommer den nu äntligen? 

(null)

Idag har vi sagt tack till den som funnits.
Alla som var med satt med sina egna minnen, sin egen sorg och tacksamhet för det som varit. 
Stunden i kyrkan var fin, vacker sång och musik. Promenaden till graven stillsam.
Avskedet stilla medan solen sken som en hälsning. 
Jag hoppas att du och Aina har fått träffas igen!

Mitt i sorg och tårar var det fint att se släkten igen. Sitta och prata med de som jag inte sett på så länge.

(null)

(null)

(null)

(null)

Tog en promenad efter hemkomst.
Lyssnade på Björn & Navid, avsnittet Tack och förlåt. Så fint. Älskar deras reflektioner över tunga ämnen. Deras vinklingar och oväntade formuleringar. Ger lugn. Perspektiv.

Sista snutten lyssnade jag på när jag satte igång med frall-bak. Doftar gott här nu!
Skönt med bakning när känslorna varit spretiga, tunga. Sätta händerna i en deg är terapi.

(null)

(null)

Nu ska jag strax äta nybakad bulle, ost och marmelad. Dricka te och läsa bok. 
Kanske ska jag också sjunga lite till!
Gjorde det på förmiddagen, och tja...det låter inte jättebra men det är bättre. Har mer kontroll.
Tack gode värld!! Kanske finns det hopp!

Ha en fin fredagkväll!

Kram Johanna
❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Gott att se dig igen. Ta hand om dig.
Kram Ellinor

Svar: 💕 detsamma!
Johanna Roth

Kommentera här: