Oändliga sommar.

(null)

Som barn tyckte jag att somrarna var oändliga. Som evighetslång ledighet med bus och bad, lek och barfotafötter.
Evighetslångt...
Undrar om jag känt att tio veckor nu skulle kännas så? Skulle inte tro det.
Det känns som att tiden går så himla fort.
Fortare och fortare ju äldre en blir.
Kanske njuter jag mer nu, när jag vet att det inte är en evighetslång ledighet utan den är begränsad. 

Det är så otroligt skönt faktiskt.
Att sova ut, att göra det som en för dagen känner för. Variationen är ju gudomligt härlig, att ha fått så många olika delar redan denna sommar. 
Men framför allt.
Att få ha hälsan. Så ovärdeligt. 
Vilken skillnad från förra sommaren!
Är sååå tacksam.

(null)

Det växer i vår trädgård.
Njutit smultron i morse. Snart dags att plocka av vinbären också. Men inte idag. Idag är det tvättdag och inköpsdag, betala-räkningar-dag och sånt där. 

(null)

I morse satt jag här en stund.
Så alldeles jätteskönt.

Ha en fin lördag!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: