Idiotförbud.

(null)

Jag har svårt för förbud i största allmänhet, även i barnuppfostran. Tror mer på diskussion, att komma överens om regler som ska gälla och att sen ändra det efter de förutsättningar som ju också ändras över tid.

I samhället finns absolut lagar som fyller sin funktion, som måste finnas eftersom människor inte alltid har ett sunt förnuft som kan leda dem rätt. Men vissa lagar och regler ser jag som rent översitteri. Som diktaturfasoner.

Som att införa rökförbud på uteserveringar.
Jag är verkligen inte för rökning, jag tycker det är åt skogen, men att förbjuda det på uteserveringar tycker jag är ett otroligt översitteri. Vad är nästa steg? Vad förbjuds härnäst? Och vem ska se till att denna idiotlag följs? Angiveri av restaurangägare? Hur är det tänkt att fungera...?

Helt vansinnigt är detta tycker jag. 
Jag kliar mig i huvudet och undrar vad som händer med vårt land. På riktigt.
Låt folk ta sina egna beslut, kloka som dumma. Låt människor få leva i frihet, med möjligheter och rättigheter att få göra just så. Bestäm inte allt om hur alla andra ska leva.
Snälla, backa detta.

Låt det fantastiska initiativet café de luxe hade om gravöl för detta förbud bli ett statement och backa lagen.
Backa översitteriet.
Låt människorna själva tänka.
Oftast är vi rätt bra på det.

❤️



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vi får flytta till Danmark, där får man hygge sig ifred

Svar: Ja men typ så!!
Johanna Roth

Kommentera här: