En början på nånting.

(null)

Vilken fantastisk skrivarstuga detta är!
Fick ett behov så starkt så att jag häromkvällen inte kunde stå emot längre. Tanken har funnits där ett tag men jag har inte haft ro, kraft eller ork...vad vet jag...men nu. Nu behöver jag få den ur mig. 
Historien jag gått och burit i tjugo år.
Nu är det dags.
Vad det blir av det vet jag i nuläget inte. Först ska den ut ur mig, komma upp på datorn.  44 sidor har jag fått ned på dessa dagar, så det är en början. En början på någonting.

(null)

Har blåmärken överallt, har klippt syrenhäck och dragit tallgrenar till skogen. Tallen fick sota med sitt liv vid stormen för ett tag sen. Huset hade änglavakt för det landade precis utmed huset. Tror nog att sambons morföräldrar vill oss väl från sin himmel.

(null)

Började läsa ny bok igår, Friläge, och avslutade Snö. Blir dock svårt att läsa när jag själv vill skriva. Men så långt, så bra med nya boken. Gillar stilen, uttrycket och språket. 
Dessutom är det festligt att läsa då författaren är en vän till min älskade unge.

(null)

Igår kväll kom de, kossorna. Eller ungtjurar är det i hagen närmast oss. I hagen lite längre bort går kossor. Eller är det kvigor det heter när de fött kalvar? Detta är en hel vetenskap som inte jag får in i skallen. Dock, det som går in och gör ont är att kalvarna ligger i bås utanför hagen. De får inte vara med sina mammor, eftersom mjölken de har ska säljas till oss människor. Det känns rått, tycker jag.

(null)

Vi började öva lite igår, mannen och jag.
Vi har ju fått den stora äran att sjunga på en namngivningsceremoni för sötaste liten en. Jag bröt min sångtystnad på dotterns student, men nu är det ju mer på riktigt. Mer läskigt liksom, då jag blivit tillfrågad. 
Att jag sjöng på studenten var för att jag är för blödig för att hålla tal men ville göra NÅT.
Men jag är glad för uppdraget, känns ärofyllt och fint att hälsa välkommen på riktigt!

(null)

Lite ändrade planer, så imorgon sticker jag upp till Stockholm för att flytta hem min unge. Vi ska packa och städa iordning innan hemfärd på fredag. 

Haft fantastiska dagar här.
Så otroligt lugnt och rofyllt, till och med i värsta åskskuren idag! 
Fågelsång, det är fantastisk musik!

Kramar Joey ❤️

Kommentera här: