Svante och reflektioner.

(null)

Svante Turesson i lurarna, om musiken, karriären, roliga anekdoter och jäkligt skön musik - rekommenderas alltså. Sommar i P1!
En skön promenad, med sedvanligt stopp vid järnvägen. Blomfint där. Varmt ute.
Skönt att gå. Det är rörelse men inte på träningsvis ansträngande. Någon dag till bör jag vara extrasnäll mot lite viruspåverkad kropp. 

(null)

Hemfixade pizzan i ugnen.
Med tomat, kronärtskocka, rödlök, champinjoner, mozzarella, oliver ....börjar bli hungrig. Doftar gott!

Tänker självinsikt. Eller bristen på.
Oförmågan att inte se sin egen del i händelser. Att skylla på andras tillkortakommanden istället för att gräva inåt.
Kunde jag gjort annorlunda? I så fall vad, och på vilket sätt? 
När historien upprepar sig, kanske borde det ligga en del av en själv i skeendet hur den blev. 

Att reflektera. Försöka lära av, inte älta utan lära och gå vidare med det nya i åtanke. Göra bättre, mer rätt. Vilja bli hel, i sig själv. Inifrån och ut. 
Inte alltid enkelt, utan en ständigt pågående process som människa. Men att sträva efter att bli en bättre människa genom det som en bär med sig, det är ett bra mål. 

(null)

 Nu är pizzan klar....!

Go’kväll!

Kram Johanna ❤️

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Men måste man alltid försöka bli bättre? Är inte bra nog tillräckligt? Jag har också alltid strävat efter att bättra mig men nu vid min ålder nöjer jag mig med att vara bra nog. Kram

Svar: Nej det måste en inte. Men om en har saker att ta itu med som påverkar andra (och en själv) så tänker jag att utveckling och förändring är bra❤️
Johanna Roth

Kommentera här: