Opera, jazz och martens.

(null)

Det var värt att stressa hem från jobbet lite,  för att gå på Smålandsoperans uppsättning av Don Pasquale. Två nya saker för mig: att åka till Folkets park i Åseda och själva operan. En buffa, en fars på opera som var lätt att gilla och som blev väldigt bra med fantastiska sångare, härlig mimik, vackra kreationer och lite galenskaper. Blev glatt överraskad!

(null)

Jag "går inte igång" på opera, det fångar mig inte känslomässigt egentligen men jag kan verkligen njuta av musiken ändå. För att det är vackert, för att sångtekniken imponerar och att lyssna och uppleva det live - det är häftigt. 

(null)

Kostymerna var så fina!

(null)

(null)

En otroligt snygg bild verkligen. 
Men en bild på mor och dotter ändå, i farten.

(null)

Var glad åt mina martens ikväll. Det var ganska kallt, så vi satt med värme i bilen på väg hem.
Det och fantastisk musik som dottern sjöng till, Sarah Vaughn, Ella Fitzgerald....sååå härligt att bara få lyssna och digga med. Gnola lite. Så där vid sidan.

God kväll❤️

Kommentera här: