Den till synes fria själen.

(null)

Morgonkaffet i bästa muggen, som vi fått av svärmor. Bra när en vill ha mycket kaffe för att känna livet vakna i en. Det behövdes idag.
Så gott, varmt direkt från kaffemaskinen. Från hela, ljuvligt doftande kaffebönor. En fin mugg är också viktigt för att det ska bli extra gott. 

En stor, god och fin kaffe var extra viktig idag. Efter tråkig natt. Hostat i omgångar, varit uppe och inhalerat, tagit hostmedicin när det blev för tråkigt och sömnlöst. Haft småont i halsen ett tag, lite småförkyld på nåt löjligt vis som nu satt sig i hals och luftrör. 
Får hålla uppe med träningen tills halsen inte gör ont längre, kanske läker jag då...baaaah! 
Ska ta hand om mig. Det är bara så trist att göra det pga sjuklighet.

(null)
Lyssnar gärna på Björn & Navid, men också på Navids Hur kan vi? Fick tips om detta avsnitt idag, som handlar om två nyktra alkoholister som menar att det inte var alkoholen som gjorde de till alkisar, utan det berodde dels på medberoende människor runt omkring. 
Och om livet som en strid mot traditioner, auktoriteter, mot allt som skulle kunna bli en vana - bara för att. 
För att vara obstinat, tvärtom - bara för att. 
Och att det, just det, blir det riktiga slaveriet.
Tvärtemot-kampen.
Tvärtemot-tankarna fångar den till synes fria själen. Har funderat över detta många gånger, och har tänkt just så. 
Att det till synes fria kanske inte alltid är som det först ser ut. 

(null)

Frukstund på jobbet...det har funkat att tugga morot och frukt som mellis istället för glass och godis. Tror att min kropp gillar det.
Ikväll blev det dock oatly vaniljglass med kolasås, kändes fint för halsen:-)

(null)

Somnade i soffan en stund när jag kom hem.
Pratade lite med mina människor här, sen försvann jag i sömn. Så skönt!
Orkade åka och handla lite, och fixa käk.
Så nu sitter jag mätt och go i fåtöljen, kollar på Astrid - dokumentär om bästa Astrid Lindgren. Vilken cool kvinna hon var.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: